top of page
Nano-burk som sitter på ett staket

Så bra att du har hittat hit!

Vårt mål är att du som kund ska känna dig trygg och säker när du handlar hos oss. 

Här hittar du de villkor och den information som gäller vid beställning. Självklart följer vi även alltid svensk lagstiftning, och vi rekommenderar att du läser villkoren noga innan du genomför ditt köp.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss – vi hjälper gärna till!

1. Frakt och Leverans

1.1 - Fraktkostnad

Fraktkostnaden, som även inkluderar emballage och hantering, beräknas automatiskt utifrån vikt, volym och leveransadress. Den visas alltid innan du slutför ditt köp.

1.2 Leveranstid

Vi strävar efter att leverera inom 2-5 arbetsdagar i Sverige, men vid exempelvis sjukdom eller andra hinder reserverar vi oss för en förlängd leveranstid på upp till ytterligare 3 arbetsdagar. Vid ännu längre leveranstid meddelar vi dig och du har då rätt att avbryta köpet. Vill du ha en mer exakt leveranstid för just din beställning är du varmt välkommen att kontakta oss.

Tillfälliga avvikelser kring leveranstiden kan förekomma (t.ex. vid semester), men vi informerar alltid tydligt på hemsidan och i våra övriga kanaler om så är fallet. Vi ansvarar inte för eventuella förseningar hos postoperatören, men vi hjälper dig gärna att undersöka saken.

1.3 Fraktmetod & spårning

Vi skickar beställningar med PostNord (mindre försändelser), Schenker (större/tyngre paket) och UPS (större utlandsleveranser). När din order har skickats får du en leveransbekräftelse via e-post. Större beställningar blir oftast spårbara. Observera att leveransen kan behöva hämtas ut hos ombud. 

Vi erbjuder även kostnadsfri upphämtning i Linköping (Ryd). Kontakta oss innan beställning för att boka tid och få mer information.

1.4 Hantering av varor och beställning

 Vi packar alltid dina varor noggrant och använder skyddande material vid behov för att säkerställa att de kommer fram i gott skick.

1.5 Lagersaldo

Vi uppdaterar lagersaldot löpande, men fel kan ibland uppstå och om vi inte kan leverera din beställda vara återbetalar vi självklart hela beloppet. Om varan väntas tillbaka inom rimlig tid kontaktar vi dig, och du kan då välja att vänta eller avbryta beställningen.

1.6 Köp från utlandet

Vi levererar till alla världens länder som posten tillåter leveranser till. Klicka HÄR för att

se fraktpriser, leveranstider och mer info.

 

2. Betalningsalternativ

Du ser alltid den totala summan, inklusive fraktkostnad, innan du slutför ditt köp. Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

2.1 Kredit-/betalkort

Betala enkelt med ditt kredit- eller bankkort genom att skriva in uppgifterna i kassan för att sedan slutföra köpet. Petror.se får inte tillgång till de uppgifter du lämnar och betalningen sköts helt och hållet av Stripe, som är en betaltjänst som ger företag möjligheten att ta emot betalningar online. 

2.2 Swish

Swish är ett snabbt och enkelt sätt att betala via mobilen. Välj ”Manuell betalning” i kassan och följ instruktionerna för att ange rätt mottagare och belopp. Skulle du swisha till fel nummer kan vi tyvärr inte hjälpa dig. Om fel belopp skickas kontaktar vi dig för komplettering. Om rätt summa inte inkommer annulleras beställningen och beloppet återbetalas.​​

2.3 Google och Apple Pay

Om du använder någon av dessa tjänster kan du välja den högst upp i kassan, under "Expressbetalning".  Då behöver du förmodligen inte ens ange dina leveransuppgifter eftersom de finns sparade i ditt Google-/Applekonto. 

2.4 Faktura

Om du önskar handla åt ett företag, en förening eller offentlig sektor funkar det utmärkt att betala via faktura. Kontakta oss då innan för vidare instruktioner. Fakturering sker genom PayPals faktureringstjänst.

 

3. Returärenden

3.1 Returnering

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt enligt lag, räknat från den dag du mottagit varan. Vill du ångra ditt köp måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar. Varan ska skickas tillbaka i samma skick som du fick den. Du som kund står för returfrakten och ansvarar för att varan emballeras väl och skickas till rätt adress. Ångerrätten gäller inte för presentkort, begagnade varor, utförsäljning eller vid nedläggning av butiken. Vid godkänd retur återbetalas varans pris (exklusive fraktkostnad) inom 14 dagar via samma betalningsmetod som användes vid köpet, om vi inte kommer överens om annat.

3.2 Reklamation

Om en vara är felaktig eller trasig har du rätt att reklamera den. Kontakta oss så hittar vi en lösning, exempelvis reparation, omleverans eller prisavdrag. Reklamation ska godkännas av oss innan varan returneras. Bedöms varan inte vara felaktig kan reklamationen avslås enligt gällande lagstiftning. Vi följer alltid riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vid återbetalning sker detta inom 14 dagar via samma betalningsmetod som vid köpet, om inte annat avtalas.

Returer skickas till Petror.se,

Rydsvägen 256C lgh 1207

584 34 Linköping

3.3 Ångrande av ej postad beställning

Om du ångrar din beställning innan vi har börjat hantera den återbetalas hela beloppet. Om vi redan har påbörjat hanteringen (t.ex. packning) kan en administrationsavgift tas ut.

Har beställningen redan skickats gäller reglerna för returnering  (se punkt 3.1). Kontakta oss alltid så snart som möjligt om du vill avbryta en order.

4. Personuppgifter & integritet

När du kontaktar oss eller handlar, sparas dina uppgifter för att vi ska kunna leverera din order, skicka bekräftelser och vid behov kontakta dig (främst via e-post). Vi delar aldrig dina uppgifter med tredje part. Du har rätt att begära utdrag, rättelse eller radering av dina uppgifter enligt gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbplats.

 

5. Övrigt

5.1 Ej utlösta paket

Om du inte hämtar ut ditt paket eller vägrar ta emot det returneras det till oss. Vi debiterar då dig för returfrakten samt en administrationsavgift på 150 kr. Resterande belopp återbetalas inom 14 dagar via samma betalningsmetod som användes vid köpet.

5.2 Priser & moms

Alla priser kan ändras vid slutförsäljning, prishöjningar eller valutaförändringar. Eventuella rabatter visar alltid det ursprungliga priset. Firma Melker Nordström är inte momspliktig, så ingen moms läggs på priserna. Om du handlar från utlandet kan tull och moms tillkomma, vilket vi tyvärr inte kan påverka. Läs mer om att handla från utlandet här.

5.3 Presentkort/rabattkoder

Presentkort och rabattkoder gäller tills butiken eventuellt stängs ned. Om butiken planeras stänga informerar vi i god tid på hemsidan. Rabattkoder kan inte kombineras och ångerrätten gäller inte för presentkort.

5.4 Ansvarsbegränsning & force majeure

Vi ansvarar inte för skador som kan uppstå vid användning av våra produkter. Vi ansvarar heller inte för förseningar eller fel utanför vår kontroll, som exempelvis bränder, strejker, pandemi eller problem hos transportören.

5.5 Kundens ansvar

Du som kund ansvarar för att leveransadressen du anger är korrekt, att du följer våra instruktioner för betalning, retur och reklamation samt att du har rätt att använda den valda betalningsmetoden. Vi ansvarar inte för problem som uppstår på grund av felaktiga uppgifter eller att dessa skyldigheter inte har följts.

5.6 Minderåriga

För att beställa av oss måste du vara minst 18 år fyllda samt ha rättslig handlingsförmåga, eller ha målsman/förmyndares tillstånd att genomföra beställningen.

5.7 Produktinformation

Produktbilder kan skilja sig något från verkligheten när det gäller små detaljer som inte påverkar varans funktion. Produktnamn är inte alltid bokstavliga – exempelvis innebär inte ”Magnetisk burk” att hela burken är magnetisk, utan att den har en fastlimmad magnet.

5.8 Ändringar av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra informationen och villkoren på denna sida. Dessa ändringar träder i kraft direkt. De villkor som är aktuella vid den tidpunkt då du genomför din beställning gäller för ditt ärende. Vi rekommenderar att du läser igenom våra villkor varje gång du planerar att handla. 

​--------​--------​--------​--------​--------​--------​--------​--------​--------

Petror.se är en del av firma Melker Nordström (EF), som innehar F-skatt och inte är momspliktig. Du kan kontakta oss på följande sätt:

  • Mejl: petror.se@gmail.com

  • Instagram DM: @petror.se

  • Hemsidans kontaktformulär

  • Telefon/SMS: 076 769 20 65

Adress för returer, övrig post och upphämtning:

Petror.se

Rydsvägen 256C lgh 1207

584 34 Linköping

bottom of page